توسعه تجارت اجتماعی و تحلیل رفتار مصرف کننده
الموضوعات : مطالعات توسعه اجتماعی ایران
1 - گروه مدیریت ؛ دانشکده مدیریت؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان؛ زرقان؛ ایران
الکلمات المفتاحية: جامعه تجاری, رفتار مصرف کننده, تجارت اجتماعی, اعتماد مصرف کننده, رضایت مشتری,
ملخص المقالة :
ظهور تجارت اجتماعی تغییرات مهمی را در تجارت و مصرف کنندگان به بار آورده است. از این رو، درک رفتار مصرف کننده در زمینه تجارت اجتماعی برای شرکت هایی که قصد دارند به نفع تاثیر بهتر بر مصرف کنندگان از سایت های با قدرت بیشتر به کار گیرند، بسیار مهم است. در این مطالعه، ما یک بررسی سیستماتیک از مطالعات تجاری اجتماعی را برای توضیح نحوه رفتار مصرف کنندگان در سایت های شبکه های اجتماعی انجام می دهیم. ما این مطالعات را طبقه بندی می کنیم، نظریه های قابل توجهی را مورد بحث قرار می دهیم، و روش های تحقیق مهم را شناسایی می کنیم. همچنین از دیگر اهداف این پروژه مطالعه بررسی عوامل موثر بر دوام و رضایت مشتری در فضای اجتماعی است. امروزه به دلیل کمبود اعتماد مصرف کننده به فضای اجتماعی و عدم کیفیت محتوای، مشتریان با نگرانی بزرگ در مورد اینترنت به عنوان قوی ترین رسانه برای تجارت اجتماعی برخورد می کنند. از آنجا که رفتار اجتماعی مشتریان متغیر مهمی در فضای اجتماعی است، بنابراین برای یک جامعه تجاری ضروری است که مشتریان فعلی خود را حفظ کنند. لذا به مطالعه عوامل تاثیر گذار بر این تجارت اجتماعی می پردازیم.
_||_