نظری به مد و ارائه الگوی مدیریت مد
الموضوعات : مدیریت فرهنگی
علی رشید پور
1
(ندارد)
ابوذر فردی بیرانوند
2
(ندارد)
مهدی ماسوری
3
(ندارد)
الکلمات المفتاحية: مد, مدگرایی, مدیریت مد, الگوی مدیریت مد,
ملخص المقالة :
مقاله حاضر که پژوهشی در حوزه ی مد و فرهنگ می باشد، در ابتدا با تعریفی جامع از مد و فرهنگ و نقش وتاثیر آن در جامعه، به بررسی ماهیت مد و انواع آن در جوام ع مختلف می پردازد. با گذری بر نحوه پیدایش مد و مدگرایی در جوامع مختلف و نحوه زوال آنها، به ضرورت و اهمیت مدیریت مد در سطح جوامع اشاره می کند و در ادامهضمن بحث در مورد مراحل مدیریت پدیده ی م د، به ارائه الگوی مدیریتی آن می پردازد. در پایان به این نتیجه می رسدکه پدیده های فرهنگی قابل مدیریت، کنترل و نظارت بوده و برای مسئله مد و مد گرایی باید به فکر هدایت و کنترلبود.