نقش مستندسازی تجربیات مدیران و کارشناسان در توسعه ی دانش (مطالعه موردی؛ سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران)
الموضوعات : مدیریت فرهنگی
دکتر رمضانعلی رویایی
1
(ندارد)
سید امیر حسین مدنی
2
(ندارد)
الکلمات المفتاحية: سازمان فرهنگی و هنری, شهرداری تهران, مدیریت دانش, زنجیره ی دانش, زنجیره ی ارزش, ارزش افزوده, جابجایی سازمانی, دانش سازمانی, سیستم استقلال محور,
ملخص المقالة :
در این پژوهش که به روش میدانی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به انجام رسیده است ؛ نویسنده درابتدا به توصیف مفهوم مدیر یت مدیریت دانش پرداخته و اهمیت آن را در سازمان ها تبیین می کند و ضمن ارائه یبه اهمیت مقوله ی جابجایی سازمانی اشاره نموده و ارزش افزوده و زنجیره ارزش ، زنجیره ی دانش تعاریفی ازیادآوری می کند که مستند سازی تجربیات مدیران در اعتلای دانش مدیریت، تا چه اندازه ضرورت دارد . اینپژوهش نشان می دهد که مدل کیفیت، بیشترین تاثیر را در توسعه ی دانش سازمانی داشته و طراحی سیستم استدلالمحور ، از کمترین میزان تاثیر برخوردار است.