موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش
الموضوعات : نوآوری در مدیریت ورزشیمنیره بابایی 1 , محبوبه بهرامی نژاد 2 , شهروز غایب زاده 3 , مهدی تاراجیان 4
1 - کارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.
2 - کارشناسی ارشد، بیومکانیک ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.
3 - مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
4 - گروه علوم ورزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
الکلمات المفتاحية: شهرستان کرج, نیروهای داوطلب, آموزش و پرورش,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت بندی موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش (نمونه مورد مطالعه شهرستان کرج) میباشد.روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت،توصیفی- تحلیلی است.جامعه آماری پژوهش؛تمامی کارکنان برگزار کننده مسابقات آموزشگاهی آموزش و پرورش شهرستان کرج بودند.روش نمونه گیری به صورت خوشهای چند مرحلهای بود.برحسب نواحی چهارگانه و بر طبق حجم نمونه مورگان 234 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند.ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای محقق ساخته بود.روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 12 نفر از اساتید دانشگاه و خبرگان در این زمینه تایید شد.پایایی کلی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (888. ) بدست آمد.برای تجزیه و تحلیل آماری دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.براساس تحلیل عاملی 32 متغیر در شش گروه با عناوین روانی، ارتباطی- اطلاعاتی، فردی، قانونی، ساختاری و اداری- سازمانی قرار گرفتند. با استفاده از مقیاس پنج ارزشی لیکرت میزان اهمیت متغیرها بررسی شد که بر این اساس، عامل ارتباطی- اطلاعاتی با واریانس 27.009، عامل فردی با واریانس 16.89 و عامل قانونی با واریانس 11.33با اهمیت ترین موانع بودند.
_||_