مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون
الموضوعات :رضا نجف بیگی 1 , آرین قلی پور 2 , علی اکبر فرهنگی 3 , جاوید ایمانی 4
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
4 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
الکلمات المفتاحية: تلویزیون, مدیریت, نهادی سازی,
ملخص المقالة :
نهادی سازی به معنای فراهم آوردن زمینه ها و شرایطی که موجب پایداری، استمرار و فراگیر شدن رفتارهای مطلوب شود همواره از بحث های ضروری در علوم انسانی و بویژه در مدیریت است، اما نهادی سازی فرآیندی سخت، پیچیده و طولانی مدت است. در اینشرایط، تلویزیون به دلیل تاثیرگذاری بر افکار و رفتار انسان ها نقشی عمده دارد. در این تحقیق به این سوال پاسخ داده شده است که باچه شرایطی می توان هر موضوعی را از طریق تلویزیون نهادی کرد. جامعه پژوهش، صاحب نظران مدیریتی آشنا با مفاهیم رسانه ای وصاحب نظران رسانه ای آشنا با مفاهیم مدیریتی بوده است. براساس روش زمینه بنیان و نمونه گیری گلوله برفی، با سی نفر از کارشناسانمصاحبه شده و مدل نهادی سازی از طریق تلویزیون استخراج شده است. نظریه و مدل پدیدار شده مبین آن است که نهادینه سازی هرموضوعی از طریق تلویزیون، نیازمند بستر لازم، مهیا شدن شرایط علّی و اتخاذ راهبردهای مناسب است، اگرچه نقش عوامل مداخله گردر این فرآیند نباید از نظر دور نگه داشته شود.