موسیقی، رسانهای در حفظ و اشاعه فرهنگ ملی در میان مخاطبان نسل سوم
الموضوعات :
محمد رضا حقیقی
1
(دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران)
افسانه مظفری
2
(استادیار گروه علوم علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران)
مرتضی بهنام
3
(دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران)
نرگس ریاضتی
4
(کارشناسیارشد علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران)
الکلمات المفتاحية: رسانه, موسیقی, فرهنگ ملی, هویت ملی,
ملخص المقالة :
آدمی نمیداند که در این فضای پر از موسیقی چه آهنگی را بشنود. همه چیز به سرعت در حال دگرگونی است و دنیای موسیقی نیز از این تحولّات برکنار نمانده است. هرگز در طول تاریخ این قدر آهنگ نمیساختند و آهنگهای قدیمی را از فراموشخانۀ بیرون نمیکشیدند و اینقدر موسیقی پخش نمیکردند و مردم به موسیقی گوش نمیدادند. آن چه در این پژوهش مورد مطالعه قرار میگیرد، موسیقی رسانهای در حفظ و اشاعه فرهنگ ملی در میان مخاطبان نسل سوم است و یادآوری آنچه این نسل میراثدار آن است و ارائه راهکارهایی که بتوان هویت ملی را زنده نگهداشت.