تبیین عوامل علی، مداخلهای و پیامدهای مهم در شکلگیری رشد حرفهای کارکنان وزارت کشور (یک مطالعه کیفی)
الموضوعات : Public Policy In Administration
حمید معتصمی
1
,
کیومرث احمدی
2
,
عادل صلواتی
3
,
حجت طاهری گودرزی
4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی-منابع انسانی،گروه مدیریت منابع انسانی،واحدسنندج،دانشگاه آزاد اسلامی،سنندج،ایران
2 - استادیار،گروه مدیریت ،واحد سنندج ،دانشگاه آزاد اسلامی،سنندج،ایران(نویسنده مسئول )
3 - استادیار،گروه مدیریت ،واحد سنندج،دانشگاه آزاد اسلامی،سنندج،ایران
4 - استادیار،گروه مدیریت ،واحد بروجرد،دانشگاه آزاد اسلامی،بروجرد،ایران
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
زمینه: رشد حرفه ای کارکنان، برنامه ای برای توسعه دانش، بینش و مهارت تخصصی منابع انسانی در سازمان ها است که به عنوان یکی از راهبردی ترین مسیرهای توسعه پایدار سازمانی مورد تاکید قرار می گیرد.هدف: هدف پژوهش حاضر تحلیل عوامل علی، مداخله ای و پیامدهای مهم در شکل گیری رشد حرفه ای کارکنان وزارت کشور می باشد.روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی توسعه ای و از نظر ماهیت توصیفی - پیمایشی می باشد. اجرای پژوهش به صورت کیفی انجام شده است که مبتنی بر مصاحبه با 16 نفر از خبرگان به جمع آوری داده ها پرداخته شد و بعد از انجام مصاحبه، تجزیه و تحلیل داده ها مبتنی بر روش تحلیل داده بنیاد انجام گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد رشد حرفه ای کارکنان در سازمان های دولتی ایران دارای 5 مولفه علی، 4 مولفه مداخله گر و 4 مولفه پیامد می باشد.نتیجه گ یری: الگوی پارادایمی رشد حرفه ای کارکنان با درنظر گرفتن عوامل علی، مداخله ای و پیامدهای مهم در بین کارکنان وزارت کشور طراحی گردید.
