طراحی مدل ارزیابی اثربخشی رسانههای تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده
الموضوعات :سهراب خان محمدی 1 , محسن محمدی 2
1 - نویسنده مسئول
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: مدل ریاضی, سیستمهای دینامیک, تابع تبدیل, متغیرهای کلامی, منطق فازی, رفتار مصرف کننده, تبلیغات, رسانهها,
ملخص المقالة :
تبلیغات یکی از عوامل حیاتی در موفقیت یک سازمان است، به طوری که تدوین برنامههای تبلیغاتی بایستی با در نظر گرفتن عوامل تاثیر گذار در فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده، از جمله عوامل آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موقعیتی جامعه، خصوصیات فردی مصرف کننده یا عوامل روانی و شخصی و اهداف بازاریابی سازمان انجام شود. در این مقاله یک مدل دینامیک برای ارزیابی اثربخشی رسانههای تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده ارائه میشود. در این مدل برنامهریزی تبلیغات بر اساس شناسایی عوامل درونی و بیرونی سازمان و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر با نظر خواهی از خبرگان و با استفاده از مفاهیم منطق فازی اجرا میگردد. به منظور تخصیص بهینه بودجه به رسانههای تبلیغاتی از یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه استفاده میشود.