ارائه مدل خلق ارزش مشترک مبتنی بر رفتار مصرف کننده در پلتفرم های اجتماعی کسب و کارهای دیجیتال با رویکرد گرندد تئوری(مورد مطالعه اقامتگاه های بوم گردی ابیانه)
الموضوعات : Futurologyمهدی حکیمی ها 1 , حمید سعیدی 2 , حسین وظیفه دوست 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه علمی مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، واحد یادگار امام(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
الکلمات المفتاحية: خلق ارزش مشترک, رفتار مشارکت مصرف کننده, رفتار شهروندی مصرف کننده, ارزش درک شده, هوش مصنوعی,
ملخص المقالة :
شناسایی رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده با رویکرد تئوری داده بنیاد می باشد. برای این منظور در بخش کیفی از پارادایم تفسیری، رویکرد کیفی و استراتژی گرند تئوری استفاده شده است. دادهها با مقایسه دو جامعه خبرگان و مدیران بازاریابی بدست آمده است. به منظور دسترسی به خبرگان و مدیران بازاریابی، از روش نمونهگیری گلوله برفی و تاکتیک تحلیل محتوای پنهان برای تجزیه و تحلیل مصاحبههای عمیق استفاده شده است و از نرم افزار مکس کیودا پرو 2020 برای کدگذاری استفاده شده است. یافتهها و نتایج پژوهشها نشان میدهد رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده توسط دو بعد رفتار مشارکت مصرف کننده و رفتار شهروندی ایجاد میگردد. همچنین، درک مشتریان از هوش مصنوعی، عامل شخصی و عامل محیطی جزء پیشایندها و مشارکت مصرف کننده و ارزش تجربه از استراتژی های موثر و نهایتا ارزش درک شده مصرف کننده، قصد بازدید مجدد و تبلیغات شفاهی مثبت نیز جزء رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده می باشد
