نقش اضافه بار اطلاعات و اضافه بار اجتماعی برقصد تغییررسانه های اجتماعی با میانجی گری خستگی اجتماعی درورزشکاران آمادگی جسمانی کشور
الموضوعات :قاسم غنچه مقدم 1 , کاظم چراغ بیرجندی 2
1 - کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
2 - استادیار گروه تربیت بدنی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بیرجند، ایران
الکلمات المفتاحية: اضافه بار اطلاعات, اضافه بار اجتماعی, قصد تغییررسانه های اجتماعی, خستگی اجتماعی, آمادگی جسمانی,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش اضافه بار اطلاعات و اضافه بار اجتماعی برقصد تغییررسانه های اجتماعی با میانجی گری خستگی اجتماعی درورزشکاران شرکت کننده درلیگ آمادگی جسمانی کشور بود. روش تحقيق از نوع توصیفی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش شامل ورزشکاران لیگ آمادگی جسمانی کشور در سال 1401 بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 400 نفر انتخاب شد و شیوه نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اضافه بار اطلاعات ژانگ و همکاران (2016)، پرسشنامه اضافه بار اجتماعی مایر و همکاران (2015)، پرسشنامه قصد تغییر رسانه اجتماعی زنگیان و همکاران 2009 و پرسشنامه خستگی اجتماعی ژانگ و همکاران (2016) مورد استفاده قرار گرفتند. برای اطمینان از پایایی پرسشنامهها 30 نسخه آن در مطالعه مقدماتی بر روی نمونه که بهطور کاملاً تصادفی انتخابشده بود، توزیع شد و ضریب آلفای کرونباخ برای اضافه بار اطلاعات (75/0=α)، پرسشنامه اضافه بار اجتماعی (74/0=α)، قصد تغییر رسانه اجتماعی (71/0=α) و خستگی اجتماعی (79/0=α) بدست آمد. نتایج تحقيق نشان داد اضافه بار اجتماعی برقصد تغییررسانه های اجتماعی تاثیر معناداری دارد و خستگی اجتماعی ارتباط بین اضافه بار اجتماعی و قصد تغییر رسانه اجتماعی را میانجی گری می کند... لذا توصیه می شود؛ رسانه های اجتماعی برای حفظ مشتریان خود از ارائه اطلاعات زیاد و خسته کننده خوداری نموده و برای هر جامعه هدف موضوعات مرتبط و به روز دنیا گزارش گردد.
