تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر قصد خرید با اثر میانجی ارزش درک شده و رضایت برند با رویکرد نوآوری جامعه نمونه شرکت چرم مشهد
الموضوعات :رقیه مرادنژاد بقراباد 1 , ارزو عابدی گلشن 2 , الناز ناییجی 3
1 - ندارم
2 - ندارم
3 - ندارم
الکلمات المفتاحية: بازاریابی شبکه اجتماعی, قصد خرید , ارزش درک شده , رضایت برند , چرم مشهد ,
ملخص المقالة :
مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی جهت پیدا کردن اطالعات در مورد محصوالت موردنظر با قیمت مناسب استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی به طور اجتناب ناپذیری چگونگی رابطه میان بازاریابان و مصرف کنندگان را تغییر می دهند. با توجه به موفقیت برند ایرانی چرم مشهد در ایران، هدف این تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر قصد خرید با اثر میانجی ارزش درک شده و رضایت برند چرم مشهد می باشد. نمونه در این تحقیق مشتریان چرم مشهد شعب تهران می باشند. از آنجاییکه تعداد مشتریان به صورت دقیقی در دسترس نیست جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران 384 نفر بدست آمد. تجزیه و تحلی ل داده های پرسشنامه در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام خواهد شد. بدین منظور در سطح توصیفی برای تجزیه وتحلیل اطالعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان از نرم افزار SPSS استفاده شد. برای توصی ف داده ها از فراوانی ها، جداول و نمودارها و شاخص مرکزی همچون میانگین و شاخص پراکندگی همچون واریانس استفاده شد. همچن ین در سطح آمار استنباطی جهت آزمون فرضیه ها و تحلیل عاملی از روش معادالت ساختاری با استفاده از نرم افزار پی ال اس 3 استفاده شد. همچنین برا ی آزمون نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنف استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش درک شده و رضایت تاثیر معناداری دارد. همچنین ارزش درک شده بر رضایت و رضایت بر قصد خرید تاثیر معناداری دارد.
منابع احمدوند، ف. و سرداري، ا. )1393(. بررسي تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ هاي مصرف کنندگان. راهبردهاي بازرگاني. دوره ,21 شماره .4 از صفحه 63 تا صفحه .78
آذر، عادل؛ قنواتی، مهدی؛ غالمزاده، رسول. )1391(. مدلسازی مسیری- ساختاری در مدیریت: کاربرد نرم افزار SmartPLS. تهران: انتشارات نگاه دانش. جعفری، ا. )1390(. مدیریت کسب وکار. سایت اینترنتی بانک مفاالت بازاریابی.
داوری، علی؛ رضا زاده، آرش. )1393(. مدلسازی معادالت ساختاری با نرمافزار PLS. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
مرادی هزاری، ر. و فردی، ا. )1397(. تأثیر پذیرش هویت اجتماعی با استفاده از برندهای معتبر ورزشی خارجی بر رفتارمصرفی مشتریان. مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی. شماره ،19 صص .75-63
Bachleda, C., Fakhar, A. and Hlimi, L., 2012. Sunscreen purchase intention amongst young Moroccan adults. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2(5), p.132
. Bauldoff, M, Chen, K, Yu, W. (2003). Enhance green purchase intentions. Management Decision,No 50 (3), 502 – 520
. Beerli, A., Martin, J.D. and Quintana, A., 2004. A model of customer loyalty in the retail banking market. European journal of marketing, 38(1/2), pp.253-275
. Chen, S.C. and Lin, C.P., 2019. Understanding the effect of social media marketing activities: The mediation of social identification, perceived value, and satisfaction. Technological Forecasting and Social Change, 140, pp.22-32
. Chen, S.C., Yen, D.C. and Hwang, M.I., 2012. Factors influencing the continuance intention to the usage of Web 2.0: An empirical study. Computers in Human Behavior, 28(3), pp.933-941
. Evans, G., 2002. Measuring and managing customer value. Work study, 51(3), pp.134-139
. Godey, B., Manthiou, A., Pederzoli, D., Rokka, J., Aiello, G., Donvito, R. and Singh, R., 2016. Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of business research, 69(12), pp.5833-5841
. Ismail, A.R., 2017. The influence of perceived social media marketing activities on brand loyalty: The mediation effect of brand and value consciousness. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 29(1), pp.129-144
. Kim, H.W., Xu, Y. and Gupta, S., 2012. Which is more important in Internet shopping, perceived price or trust?. Electronic Commerce Research and Applications, 11(3), pp.241-252