اسکولار چت یک پلتفرم هوش مصنوعی برای حمایت از پژوهشگران و نویسندگان در دنیای علمی
الموضوعات :
1 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
الکلمات المفتاحية: Scholar-Chat, هوش مصنوعی, نوشتن علمی, ویرایش, پشتیبانی پژوهش, فناوری آموزشی.,
ملخص المقالة :
این مقاله به معرفی Scholar-Chat، یک پلتفرم هوش مصنوعی طراحی شده برای حمایت از پژوهشگران و نویسندگان در فرآیندهای تحقیق و نوشتن علمی میپردازد. هدف اصلی این پلتفرم تسهیل دسترسی به منابع علمی و بهبود کیفیت نوشتار از طریق ارائه خدمات متنوعی از جمله نوشتن، ویرایش و بازبینی متون علمی است. برای بررسی کارایی Scholar-Chat، از روشهای کیفی و کمی استفاده شده است. در این راستا، دادههای مرتبط با نظرات کاربران و تحلیل بازخوردها جمعآوری و مورد بررسی قرار گرفتهاند. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که Scholar-Chat قادر است با ارائه پاسخهای سریع و دقیق به سوالات پژوهشگران، روند تحقیق را تسهیل کند و کیفیت نوشتارهای علمی را بهبود بخشد. نتیجهگیری این مقاله به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در پشتیبانی از روندهای علمی و آموزشی اشاره دارد و نشان میدهد که Scholar-Chat میتواند به عنوان یک ابزار ارزشمند در دست پژوهشگران و نویسندگان عمل کند و به ارتقاء استانداردهای علمی کمک نماید.
- Abdillah, H. Z., Partino, & Madjid, A. (2023). Enhancing Student Well-being through AI Chat GPT in the Smart Education University Learning Environment: A Preliminary Review of Research Literature.
- Arai, N. H., Masukawa, R., & Miyashita, H. (2023). Designing Researchmap: A Revolutionary Scholar Support Platform Achieved Through Human-AI Collaboration.
- Burger, B., Kanbach, D. K., Kraus, S., Breier, M., & Corvello, V. (2023). On the use of AI-based tools like ChatGPT to support management research.
- Garcia, M., & Lopez, A. (2021). Factors influencing researcher satisfaction with writing tools. *Research Evaluation*, 30(4), 199-210.
- Giannakopoulos, K., Kavadella, A., Salim, A. A., Stamatopoulos, V., & Kaklamanos, E. (2023). Evaluation of the Performance of Generative AI Large Language Models ChatGPT, Google Bard, and Microsoft Bing Chat in Supporting Evidence-Based Dentistry: Comparative Mixed Methods Study.
- Lee, K., Kim, S., & Park, J. (2022). Enhancing writing quality through AI-based tools: A review. *Educational Technology & Society*, 25(1), 78-89.
- Maghamil, M., & Sieras, S. (2024). Impact of ChatGPT on the Academic Writing Quality of Senior High.
- Smith, J., & Johnson, L. (2023). The impact of AI technologies on academic writing. *Journal of Academic Research*, 12(3), 45-60.
- Thompson, R. (2023). Time-saving strategies for academic writing: The role of AI. *International Journal of Education Technology*, 10(2), 22-35.