تعیین تاثیرات بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی بر ارزش ادراکی مشتریان در برندهای لوکس پوشاک ترکیه
الموضوعات :
حیدر مرتضی پور هلق
1
,
اکبر گل محمدپور
2
,
میهن حسین نژاد گرگری
3
,
جبرئیل مرزی علمداری
4
1 - دانشگاه ازاد اسلامی ارس
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس، ایران
3 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس، ایران
4 - مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس
الکلمات المفتاحية: بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی, ارزش ادراکی مشتریان, برندهای لوکس, پوشاک ترکیه ,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر تعیین تاثیرات بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بر ارزش ادراکی مشتریان در برندهای لوکس پوشاک ترکیه میباشد. تحقیق از لحاظ روش از نوع توصیفی، از لحاظ روش جمعآوری داده از نوع میدانی، از لحاظ هدف، از نوع مطالعات کاربردی میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان برندهای لوکس پوشاک کشور ترکیه که از فروشگاههای مستقر در منطقه آزاد ارس خرید کرده و در عین حال کاربران عضو شبکههای اجتماعی اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و تلگرام بوده و خریدهای خود را از طریق شبکههای اجتماعی جستجو میکنند، میباشند. برای نمونه گیری از روش نمونهگیری تصادفی تصادفی ساده استفاده شد. و برای تعیین حجم نمونه با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تحقیق، با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری 384 نفر بدست آمد. به منظور جمعآوري دادهها براي تجزيه و تحليل از پرسشنامههای استاندارد استفاده گردید. که از روایی و پایایی لازم برخوردار می باشند. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش مدل سازي معادلات ساختاري با رويكرد حداقل مربعات جزئي استفاده گردید. نتایج آزمون فرضیات نشان میدهد بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بر ارزش ادراکی مشتریان در برندهای لوکس پوشاک تاثیر مثبت دارد.
