بررسی تأثیر ارزش بازاریابی دیجیتال بر درگیری مشتریان در طول مسیر خرید در صنعت B2B (شرکت ها) با نقش میانجی دریافت بهموقع محتوا
الموضوعات : Electronic Commerce
یلدا چالشگر
1
,
داریوش جمشیدی
2
1 -
2 - گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش بازاریابی دیجیتال, دریافت بهموقع محتوا , درگیری مشتری,
ملخص المقالة :
این مطالعه به بررسی تأثیر ارزش بازاریابی دیجیتال بر درگیری مشتریان در صنعت B2B با نقش میانجی دریافت بهموقع محتوا پرداخته است. پژوهش از نوع کاربردی، توصیفی-تحلیلی و مقطعی است. جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان شرکتهای B2B در حوزههای بازاریابی، خرید، فروش، مدیریت و فناوری اطلاعات بوده و حجم نمونه 185 نفر بهصورت هدفمند انتخاب شد. دادهها با پرسشنامه استاندارد جمعآوری و روایی و پایایی آن تایید شد. تحلیل دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و PLS انجام شد. نتایج نشان داد که نوع شبکه اجتماعی، تعامل با مشتری، و کیفیت محتوا بر دریافت بهموقع و درگیری مشتری تاثیر معناداری دارند. همچنین، دریافت بهموقع محتوا نقش میانجی در ارتباط با درگیری مشتری دارد.
