طراحی مدل شاخصهای تدوین و ارزیابی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران
الموضوعات :
1 - دانشآموخته مقطع دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
الکلمات المفتاحية: باشگاه ورزشی, سئو, اینترنت, طراحی سایت.,
ملخص المقالة :
هدف: هدف از این پژوهش، طراحی مدل شاخصهای تدوین و ارزیابی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران بود.
روش پژوهش: روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش در دو بخش کتابخانهای (مقالهها، وبسایتهای باشگاههای خصوصی ایران، انگلستان، آلمان و اسپانیا) و میدانی (مصاحبه با صاحبنظرانی نظیر اساتید دانشگاهی متخصص در زمینه رسانههای ورزشی (انجام حداقل دو پژوهش)، متخصصان طراحی وبسایت باشگاههای ورزشی (باسابقه انجام بیش از 5 سایت باشگاهی) و مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی (با سابقه بیش از 5 سال) بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید.
یافتهها: نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل و تفسیر مصاحبه خبرگان نشان داد که 9 معیار اصلی (ساختار، قابلیت استفاده، چندرسانهای، قابلاعتماد بودن، عملکرد، کارآیی، محتوا، سئو و ویژگیهای متفرقه)، 17 معیار فرعی و 63 خرده معیار برای مدل طراحی و ارزیابی وبسایت باشگاههای ورزشی شناسایی گردید.
نتیجهگیری: لذا مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی میبایست بیشترین توجه خود را به بهبود ارزیابی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خود مبذول دارند تا به موفقیتهای شغلی مناسبی در کسبوکار خود نائل آیند.
استادزاده، بهاره. محمدیاستانی، مرتضی. (1396)، ارزیابی وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی ایران بر اساس WQET، فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی، سال 4، شماره 3، 63-76. https://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4912.html
رحیمی، امیر، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، رجبی، احمد، میری، محمدرضا. (1402). نقش تعدیل گر بازاریابی کارآفرینانه در ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد کسبوکارهای ورزشی. نشریه مدیریت ورزشی. دوره 15، شماره 1، ص: 36-51. https://jsm.ut.ac.ir/article_83134.html
شعبانی کلاته ملا محمد قلی، علی، آزما، فریدون، سعیدی، پرویز، تجری، طیبه. (1400). طراحی الگوی آموزش کارآفرینی برای موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط. نوآوریهای مدیریت آموزش، 16(2): 62-77. https://sanad.iau.ir/Journal/jmte/Article/1109597
شیروانی، علیرضا، تولائی، حمیدرضا، دلوی، محمدرضا. (1400). طراحی و آزمون مدل راهبردهای سرمایۀ انسانی مبتنی بر تحول و چشمانداز فناوری دیجیتال؛ شناسایی پیامدهای شناختی، رفتاری و عملکردی در سطح فرد، گروه و سازمان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری 11(1): 55-70. https://cbs.ui.ac.ir/article_26390.html
یکتایار، مظفر (1398). رتبهبندی شاخصهای مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در ورزش. مطالعات مدیریت ورزشی، 11(54)، 71-92. https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1470.html
Abukeshek, A. K., Abdella, G. M., Gunduz, M., & Naji, K. (2022). Analysis of Construction Critical Success Factors (CSF) for Public-Private Partnership (PPP) for Sports Infrastructure in Qatar Using Relative Importance Index. http://hdl.handle.net/10576/50308
Ahmed, A. M. A. (2021). The effect of a home exercise program on health status and depression level during Corona pandemic. The International Scientific Journal of Physical Education and Sport Sciences, 9(1), 9-19. https://doi.org/10.21608/isjpes.2021.47021.1028
AlThobaiti, Y. (2021). Economic effect of corona pandemic on Saudi pro league football tournament (Applied in Saudi Pro League. Jurnal MensSana, 6(1), 84-91. https://doi.org/10.24036/MensSana.06012021.23
Annamalai, B., Yoshida, M., Varshney, S., Pathak, A. A., & Venugopal, P. (2021). Social media content strategy for sport clubs to drive fan engagement. Journal of retailing and consumer services, 62, 102648. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102648
Crabtree, R. M., & Zhang, J. J. (2022). Challenges and opportunities of contemporary sport marketing: Strategic perspectives. Sport Marketing in a Global Environment, 1-13.
Divanoğlu, S. U., Tuba, U. S. L. U., & Çelik, R. (2022). Brand awareness and loyalty in sports marketing: an implementation in aksaray university faculty of sports sciences. Journal of Positive School Psychology, 2265-2274.
Fiadotava, A., & Voolaid, P. (2021). Constructing fandom at the time of corona crisis: The case studies of Estonian and Belarusian football clubs. Maetagused, 55-86.
Gladden J.M., & Sutton W.A. (2019). Marketing principles applied to sport management, first edition: Sudbury, Jones and Bartlett Publishers: 42-59.
Gonzalez, M. E., Quesada, G., Davis, J., & Mora-Monge, C. (2015). Application of Quality Management Tools in the Evaluation of Websites: The Case of Sports Organizations. Quality Management Journal, 22(1), 30-46.
Kalmanovich, V., Kalimullina, O., Garifullin, R., Sazgetdinov, I., & Bitcheva, I. (2021). Current trends in the construction of sports infrastructure facilities, taking into account the direction of development of the international Olympic movement. In E3S Web of Conferences (Vol. 274, p. 09004). EDP Sciences.
Khazaei, M. (2021). Relationship of profitability of world’s top companies with entrepreneurship, competitiveness, and business environment indicators. Applied Economics, 53(23), 2584-2597.
Kim, P., Han, J. K., & Daegu, S. B. (2013). Effects of job satisfaction on service quality, customer satisfaction, and customer loyalty: The case of a local state-owned enterprise. WSEAS Transactions on Business and Economics, 1(10), 49-68.
Kriemadis, T., Terzoudis, C., Kartakoullis, N., & Kapnisi, D. (2022). An Examination of the Current Strategic Marketing Planning Practices in Professional Sport Clubs. Services Marketing Quarterly, 43(3), 353-373.
Matar, M. J. (2022). An analytical study of the role of sports marketing in Iraqi sports clubs according to the opinion of the members of the Central Federation and the football sub-federations. Karbala Journal of Physical Education Sciences, 7 (2).
Pietsch, S., Linder, S., & Jansen, P. (2022). Well-being and its relationship with sports and physical activity of students during the coronavirus pandemic. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(1), 50-57.
Qutaishat, F. T. (2013). Users’ Perceptions towards Website Quality and Its Effect on Intention to Use E-government Services in Jordan International Business Research, 6 (1), 97-105.
Satar, M. S., & Alarifi, G. (2022). Factors of E-Business Adoption in Small and Medium Enterprises: Evidence from Saudi Arabia. Human Behavior and Emerging Technologies, 2022.
Stokes, A., & Jensen, T. D. (2011). Co-Branding: The Effects of E-Tailer and Delivery Carrier Familiarity on Price and E-Tailer Perceptions. Journal of Marketing Theory and Practice, 19 (1), 97-108.
Suh, Y. I., & Pedersen, P. M. (2010). Participants' service quality perceptions of fantasy sports websites: The relationship between service quality, customer satisfaction, attitude, and actual usage. Sport Marketing Quarterly, 19(2): 78.
Tsutsui, Y., Mitake, Y., Funami, Y., & Shimomura, Y. (2022). A Strategic Double-Loop Learning Method for Organizational Decision-Making toward Servitisation. Sustainability, 14(2), 901. Dewi, C., Windoro, D., & Pura, D. N. (2021). Management of Physical Education Facilities and Infrastructure. Journal of Education Technology, 5(2), 291-297.