بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمترسان عمومی با رویکرد معادلات ساختاری (مورد مطالعه سازمان تأمین اجتماعی)
الموضوعات :
سید احمد موسوی
1
,
ناصر میرسپاسی
2
,
حیدر تورانی
3
,
مجتبی کیائی
4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ‏
3 - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
4 - عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
الکلمات المفتاحية: کیفیت خدمات الکترونیک , سازمانهای خدمت رسان عمومی , گرندد تئوری ,
ملخص المقالة :
هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمت رسان عمومی می باشد ، باتوجه به مدل مفهومی استخراج شده از طریق روش گرندد تئوری پرسشنامه آماده و بعد از بررسی پایایی و ورایی آن در جامعه آماری توزیع و جمع اوری شد ، آزمون فرض از طریق روش حداقل مربعات جزئی تکینیک معادلات ساختاری نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام و نتایج باتوجه به نمودارهای ضرایب استاندارد و حالت معناداری نشان داد که مقدارآماره T بدست آمده برای مسیرهای رسم شده درمدل ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمترسان عمومی که مبتنی بر روش داده بنیاد بود بیشتر از 96/1 است. مقدار آماره T برای مسیر شرایط علی به مقوله محوری برابر با 606/6 ، برای مسیر مقوله محوری به راهبردها برابر با 395/5 ، برای مسیر شرایط مداخله گر بر راهبردها برابر با 983/4 ، و برای مسیر شرایط زمینه ای برراهبردها برابر با 417/2 و راهبردها بر پیامدها برابر با 040/21 است. بیشترین ضریب مسیر بدست آمده مسیر راهبردها بر پیامدها که برابر با 649/0 است.
بحرینیزاد، منیژه، عصار، مرجان؛ اسماعیلپور، مجید. (1401). بخشبندی مشتریان خردهفروشیهای آنلاین براساس ویژگیهای جمعیتی و تجربۀ مشتری؛ رویکردی مبتنیبر نقشههای خودسازمانده، تحقیقات بازاریابی نوین، 1 (44): 88- 69.#
حسنی، محسن؛ شریف، عاطفه؛ زندیان، فاطمه. (1399). تأثیر مدیریت دانش مشتری بر تبلیغات شفاهی از طریق کیفیت خدمات الکترونیک (مطالعه موردی خرده فروشهای الکترونیک شهر تهران)، مدیریت اطلاعات، دورة 5، 2 (9): 119- 97.#
محربیان، پژومان. (1399). تأثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک شهرداریها بر رضایت و وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده توسط مشتریان و اعتماد مشتریان در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اقتصاد و برنامهریزی شهری، 9 (1): 51- 42.#
منصوری، حسین؛ غفورنیا، محمد. (1399). تجزیه و تحلیل عوامل و مؤلفههای تأثیرگذار بر توسعة کیفیت خدمات الکترونیک مطالعهای در بخشهای دولتی و خصوصی صنعت بانکداری، تحقيقات بازاريابي نوين، دورظ 10، 1 (36): 128- 105.#
نعمتی، مریم. (1398). ارتباط مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی و تأثیر آن بر مزیت رقابتی سازمانها، ششمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران.#
Li, F.; Lu, H.; Hou, M.; Cui, K.; Darbandi, M. (2020). Customer satisfaction with bank services: The role of cloud services, security, e-learning and service #quality. Technol. Soc. 2020, 64, 101487
Martínez-Domínguez, M. (2021). Adoption of Electronic Services in Mexico: the Case of E-banking, E-commerce and E-government. Economía: teoría y #práctica, (55), 171-193.
Menon, B. (2018), “The Influence of E-Relationship Quality and E-Service Quality on Customer Loyalty in The Context of Flipkart Online Retailer Services”, #Journal of Customer Behaviour, 17(1-2), 121- 137
Nguyen, C., Tran, D., Nguyen, A., & Nguyen, N. (2021). The effects of perceived risks on food purchase intention: The case study of online shopping #channels during covid-19 pandemic in Vietnam. Journal of Distribution Science, 19(9). 19-27
Ridwandono, D., Suryanto, T. L. M. And Suherlan G. I., (2020), Electronic Service Quality and Perceived Value in Mobile based Services, Proceedings of the #International Conference on
Ridwandono, D., Suryanto, T. L. M. And Suherlan G. I., (2020), Electronic Service Quality and Perceived Value in Mobile based Services, Proceedings of the #International Conference on Culture Heritage, Education, Sustainable Tourism, and Innovation Technologies (CESIT 2020), pages 592-598.