سنتز پژوهی مؤلفه های دانشگاه نسل چهارم
الموضوعات : Educationنسرین عیدی 1 , محمد نوریان 2 , جمشید مقدسی 3
1 - دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران، برگرفته از رساله دکتری.
2 - دکتری برنامهریزی درسی، دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.
3 - دکتری مهندسی نفت، دانشیار گروه مهندسی نفت دانشکده نفت اهواز، اهواز، ایران.
الکلمات المفتاحية: دانشگاه نسل چهارم, ثروت آفرینی, مهارت محوری, بینالمللیسازی آموزش و پژوهش, ارتباط با صنعت و بازار کار منطقهای,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: امروزه دانشگاههای مدرن باید با رقابت جهانی روبهرو شوند و آنها باید بتوانند به طور مؤثری فرایندهای اقتصادی و اجتماعی منطقه را که در آن قرار دارند، تحت تأثیر قرار دهند. این فرایندها و تأثیرات میتوانند به رقابتی شدن منطقه از طریق سیستمهای پیچیده مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند؛ که در مقیاسهای مختلفی با سطوح مختلف توسعه مرتبط می باشند. این پژوهش با هدف مطالعه نظامند و ارائه فرا ترکیبی از پژوهش های انجام شده توسط محققان داخلی و خارجی در مورد مؤلفههای دانشگاه نسل چهارم به مرحله اجرا در آمد.
روش شناسی پژوهش: روش بررسی این پژوهش،کیفی و از نوع سنتز پژوهی بوده و در این رابطه از بین کلیه پژوهش های انجام شده در بیست سال اخیر پیرامون موضوع، به عنوان جامعه مورد مطالعه پژوهشگر با 63 پژوهش به سطح اشباع دادهای رسید. که به صورت هدفمند به عنوان حجم نمونه مورد استفاده قرار گرفتند. در مراحل بعدی، کدگذاری و طبقهبندی اطلاعاتی از پژوهش انجام شده صورت گرفته که 18 طبقه به منظور تحقق هدف پژوهش بدست آمد..
یافته ها: فعالیت ورزشی هوازی منجر به افزایش معنیدار HDL و کاهش LDL، VLDL، TGو Cho شد (05/0≥P)، 15 روز مکمل دهی دارچین اثر معنیداری بر افزایش HDL و کاهش LDL، TG و Cho در پاسخ به یک جلسه فعالیت ورزشی داشت (05/0≥P) با این وجود اثر معنی داری بر VLDL نداشت (05/0≤P).
بحث و نتیجه گیری: نتایج این تحلیل و سپس ترکیب آنها 4 درونمایه است که عبارتند از : 1- ثروت آفرینی2- مهارت محوری3- بین المللی سازی آموزش و پژوهش 4- ارتباط با صنعت و بازار کار منطقهای.
