نقش یادگیری زبان دوم در بروز خلاقیت فکری و ذهنی کودک
الموضوعات : Educational Science
1 - استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان همدان
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
یادگیری امری ذهنی است و خلاقیت هم در حیطه ذهن و فکر کودک مجال بروز و ظهور می یابد؛ پس توسعه میدان ذهنی کودک در طول مدت یادگیری زبان دوم سبب بروز بارقه هایی از خلاقیت در ذهن او می گردد که ذهنیت کودک را فعال تر می کند. هدف از پژوهش حاضر تبیین جایگاه یادگیری زبان دوم در شکوفایی خلاقیت فکری و ذهنی کودک می باشد. این پژوهش به روش تحلیلی-توصیفی و متکی بر منابع کتابخانه ای انجام شد. طبق نتایج بدست آمده میتوان بیان داشت که یادگیری زبان دوم به بروز انعطاف پذیری ذهنی کودک و خودمختاری می انجامد و در فرآیندهای شناختی کودک تأثیری انکارناشدنی دارد، اما این یادگیری باید مبتنی بر لوازم آموزشی مناسب بوده تا به بروز خلاقیت ذهنی و فکری کودک بینجامد، در غیر اینصورت روشی که مبتنی بر ابزار اموزشی جدید نیست، بازده بالایی نخواهد داشت و کودک را با سرخوردگی ذهنی مواجه خواهد ساخت.
