بررسی تأثیر عملکرد لجستیک سبز و زیرساخت های الکترونیکی بر عملکرد محیطی با نقش میانجیگری عملکرد سازمانی و کیفیت خدمات الکترونیکی(مطالعه موردی: سازمان امور مالیاتی غرب استان تهران)
الموضوعات :محمدرضا قربانیان 1 , مریم کرمی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحدشهرقدس، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران،ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، واحد شهرقدس،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران
الکلمات المفتاحية: کیفیت خدمات الکترونیکی, عملکرد سازمانی, عملکرد محیطی, لجستیک سبز, زیرساخت های الکترونیکی,
ملخص المقالة :
این پژوهش از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی و از حیث گردآوری دادهها میدانی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیة کارکنان سازمان امور مالیاتی غرب استان تهران به تعداد 750 نفراست که بر اساس جدول کرجسی مورگان نمونهای به حجم 256 نفر به شیوه نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد ینگفی و همکاران (2022) استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 84/0 محاسبه گردید. نتایج پژوهش نشان داد که عملکرد لجستیک سبز و زیرساختهای الکترونیکی سازمان امور مالیاتی غرب استان تهران بر عملکرد محیطی با نقش میانجیگری عملکرد سازمانی و کیفیت خدمات الکترونیکی تأثیر دارد.نتایج این پژوهش همچنین نشان داد که عملکرد لجستیک سبز ، زیرساخت های الکترونیکی و کیفیت خدمات بر عملکرد محیطی موثرند.دیگر نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که عملکرد لجستیک سبز ، زیرساخت های الکترونیکی بر عملکرد سازمانی تاثیر دارند.بر همین اساس نتایج نشان داد که عملکرد لجستیک سبز با میانجی گری عملکرد سازمانی و کیفیت خدمات بر عملکرد محیطی موثر است.نتایج این پژوهش همچنین موید آن است که زیرساخت های الکترونیکی با میانجی گری عملکرد سازمانی و کیفیت خدمات بر عملکرد محیطی موثر است.