استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و رابطه آن با عملکرد شرکت با نقش میانجی قابلیتهای مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری
الموضوعات :اکبر ولیزاده اوغانی 1 , نازلی رحیم زاده 2
1 - گروه مدیریت، واحد سراب، دانشگاه آزاد اسلامی ، سراب، ایران
2 - گروه مدیریت، موسسه غیرانتفاعی علم و فنآوری شمس، تبریز، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد شرکت, تکنولوژی رسانههای اجتماعی, فشار اجبار مشتریان, فشار ناشی از تقلید رقبا, قابلیتهای مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و عملکرد شرکتهای تولیدی متوسط و بزرگ استان آذربایجان شرقی با نقش میانجی مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری است. علیرغم اهمیتی که فشار اجبار مشتریان و فشار ناشی از تقلید رقبا بهعنوان مؤلفههای سازمانی در اتخاذ فنآوریهای جدید دارند، اهمیت این محرکها در استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی برای تقویت قابلیتهای مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری و بهبود عملکرد چندان مورد بررسی قرار نگرفته است. جامعه آماری متشکل از مدیران عامل، مدیران تضمین کیفیت و مدیران فروش و بازرگانی شرکتهای تولیدی استان آذربایجان شرقی بوده که با روش نمونهگیری در دسترس تعداد 190 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه بوده که با روش کتابخانهای و میدانی صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری و با نرمافزار LISREL کمک گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که فشار اجباری مشتریان با تکنولوژی رسانههای اجتماعی رابطه مثبت و معناداری دارد، در حالیکه فشار ناشی از تقلید رقبا با تکنولوژی رسانههای اجتماعی رابطه معنادار ندارد. استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی با عملکرد شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج دیگر حاکی از آن است که، مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری بین استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و عملکرد شرکت نقش میانجی ایفا میکند.
_||_