بررسی تأثیر شیوههای الکترونیکی بازاریابی دهانبهدهان بر قصد استفاده از بانکداری همراه با توجه به نقش اعتماد و درگیری مشتری(مطالعه موردی: مشتریان شعب بانک ملت شهر تهران)
الموضوعات :مسعود صمدزاده 1 , ستاره اخوان 2
1 - استادیار، گروه مدیریت،واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ، واحد شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: اعتماد مشتری, بانکداری همراه, بازاریابی دهانبهدهان الکترونیکی, قصد استفاده, درگیری مشتری,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر یک پژوهش کاربردی از نوع توصیفی پیمایشی است که به بررسی تأثیر شیوههای الکترونیکی بازاریابی دهانبهدهان بر قصد استفاده از بانکداری همراه با توجه به نقش اعتماد و درگیری مشتری در بین مشتریان بانک ملت در شهر تهران پرداخته است، با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد بر اساس جدول کرجشی مورگان 384 نفر از طریق نمونهگیری در دسترس برای پاسخگویی به پرسشنامه بهعنوان ابزار جمعآوری اطلاعات انتخاب شدند و اطلاعات گردآوریشده پس از تعیین روایی و پایایی پرسشنامه و اطمینان از استاندارد بودن آن از طریق معادلات ساختاری و نرمافزار اسمارت پی ال اس تجزیهوتحلیل شدند، نتایج پژوهش نشان داد که کیفیت استدلال، ظرفیت، ثبات و اعتبار منبع بر اعتماد به بانکداری و قصد استفاده از بانکداری همراه تأثیر مثبت و معنیدار دارند، ولی حجم بازاریابی فقط بر قصد استفاده از بانکداری همراه تأثیرگذار بوده است. همچنین درگیری مشتری ارتباط بین شیوههای الکترونیکی دهانبهدهان و اعتماد به بانکداری را تعدیل میکند.با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت بانک ملت و سایر بانک ها می توانند شیوههای الکترونیکی بازاریابی دهانبهدهان برای توسعه و گسترش فعالیت های خود استفاده کنند.
_||_