شناسایی ابعاد و مولفههای بالندگی کارکنان وزارت رفاه کار و امور اجتماعی
الموضوعات :محسن اکبری 1 , محمود صفری 2 , ابولقاسم دلخوش مسمایی 3
1 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، انشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، انشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
3 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، انشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
الکلمات المفتاحية: بالندگی سازمانی, بالندگی کارکنان, وزارت رفاه کار و امور اجتماعی,
ملخص المقالة :
دوام و موفقیت سازمانهای امروزی در گرو همسویی با تغییرات، توسعه و بالندگی در سازمان میباشد. بالندگی سازمانی پیامد اجتنابناپذیر تحولات مداوم محیطی در عصر حاضر است, که می تواند باعث رشد و توسعه سازمانی شود. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی ابعاد و مولفههای بالندگی کارکنان وزارت رفاه کار و امور اجتماعی است. روش تحقیق از منظر هدف، کاربردی و بر اساس گردآوری اطلاعات، رویکرد کیفی میباشد. با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی، با 20 نفر از مدیران ارشد و صاحب نظران، خبرگان وزارت رفاه کار و امور اجتماعی شهر تهران، مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته صورت گرفت و دادهها با استفاده از کد گذاری باز، محوری و انتخابی از طریق نرم افزار مکس کیودا 2020 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بالندگی کارکنان در وزارت رفاه کار و امور اجتماعی شامل پنج بعد بالندگی فرایندی، بالندگی حرفه ای، بالندگی فردی، بالندگی سازمانی و بالندگی اخلاقی میباشد.
_||_