طراحی مدل عوامل مؤثر بر همکاری آموزشوپرورش و شهرداریها جهت تحقق اهداف سند تحول آموزشوپرورش
الموضوعات :صابر حیدری 1 , فردین باتمانی 2 , فردین عبدالهی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاداسلامی، سنندج، ایران
2 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
3 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
الکلمات المفتاحية: همکاری, سند تحول بنیادین, راهبرد, گرانددتئوری,
ملخص المقالة :
هدف از این تحقیق طراحی مدل عوامل مؤثر بر همکاری آموزشوپرورش و شهرداریها جهت تحقق اهداف سند تحول آموزشوپرورش با رویکرد گراندد تئوری است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد ( گراندد تئوری) بهعنوان روش تحقیق استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 25 نفر از مدیران، معاونان، کارشناسان و معلمان آگاه به موضوع پژوهش است. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفادهشده است. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که داد که 34 کد مفهومی و 11 مقوله اصلی، از مهمترین عوامل مؤثر بر همکاری آموزشوپرورش و شهرداریها جهت تحقق اهداف سند تحول آموزشوپرورش میباشد. همچنین از راهبردهای پیشنهادی مؤثر برای همکاری بیشتر، میتوان به عقد قرارداد بین آموزشوپرورش و شهرداری و همچنین برنامهریزی را عنوان نمود.
_||_