کاربرد نسخه نوین هوشآزمای تهران- استانفورد- بینه در کودکان استثنایی
الموضوعات :
کامبیز کامکاری
1
(دانشیار و دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران.)
شهره شکرزاده
2
(استادیار و دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران.)
الکلمات المفتاحية: ناتوانی یادگیری, نسخه نوین هوشآزمای تهران- استانفورد- بینه, دانش آموزان,
ملخص المقالة :
نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد- بینه به عنوان ابزاری معتبر در تشخیص ناتوانی یادگیری محسوب می شود و با بهره گیری از اجرای همزمان این ابزار با نسخه چهارم مقیاس های هوشی وکسلر می توان اطلاعات مکفی و معتبری را در زمینه تشخیص و شناسایی ناتوانی یادگیری برای دانش آموزان با اختلال یادگیری در تهران به دست آورد
_||_