بررسی رابطه سبک رهبری مدیران با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان دورود
الموضوعات :منصور ترکیان تبار 1 , سید موسی حسینی 2
1 - گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی،دورود، ایران
2 -
الکلمات المفتاحية: سبک رهبری, دورود, مقطع متوسطه, کیفیت تدریس,
ملخص المقالة :
هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی رابطه سبک رهبری مدیران با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان دورود می باشد . این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 165 نفر معلم و 41 نفر از مدیران مقطع متوسطه اول شهرستان دورود است که به دلیل محدودیت هر دو گروه نمونه گیری انجام نشد و تمامی افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه سبک رهبری سالزمن و اندر کولک و پرسشنامه استاندارد کیفیت تدریس بود. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب مقدار 89/0و 86/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق، از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک رهبری مدیران با کیفیت تدریس معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان دورود رابطه معنی داری وجود دارد. (0001/0P=). بر اساس یافته های پژوهش چنین نتیجه گیری می شود که سبک رهبری مدیران مدارس می تواند بر کیفیت تدریس معلمان تاثیر مثبت داشته باشد.
_||_