ارایه مدل کیفی شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور
الموضوعات :نورالدین کاظمی 1 , مجتبی معظمی 2 , اسماعیل کاوسی 3 , نازنین بنی اسدی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
2 - استادیارگروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران(نویسنده مسئول)
3 - استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
4 - دکتری مدیریت آموزشی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: شایستگیهای حرفهای, شایستگیهای وظیفهای, شایستگیهای فرا وظیفهای,
ملخص المقالة :
< p>این پژوهش به منظور ارایه مدل کیفی شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور ، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ 1519 کد مفهوم شناسایی ، کدگذاری و دسته بندی شده و در ادامه در سه مرحله نه بعد و 22 مولفه، تبیین و نهایتا با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 18 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. در پایان مدل شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور در نه بعد شایستگیهای دانش تخصصی (در3 مقوله) ، شایستگیهای تدریس (در3 مقوله) ، شایستگیهای تواناییهای حرفهای(در2 مقوله) ، شایستگیهای مهارتهای حرفهای(در4 مقوله) ، شایستگیهای نگرش حرفهای(در2 مقوله) ، شایستگیهای اجتماعی(در2 مقوله) ، شایستگیهای فرهنگی(در2 مقوله) ، شایستگیهای دانش سازمانی(در2 مقوله) و شایستگیهای ارتباطی(در2 مقوله) ارائه شد.
_||_