ارائه مدل بومی مدیریت عملکرد با رویکرد توسعه منابع انسانی در آموزش و پرورش استان تهران
الموضوعات :سیده نیلوفر شامرادی 1 , لیلا فرجادمند 2 , نرگس حسن مرادی 3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران. (نویسنده مسئول
2 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
3 - دانشیار گروه مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: آموزش و پرورش, عملکرد, ارزیابی عملکرد, مدیریت عملکرد,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل بومی مدیریت عملکرد با رویکرد توسعه منابع انسانی در آموزش و پرورش استان تهران است. روش پژوهش حاضر ترکیبی است بدین صورت که در مرحله اول رویکردها و مدلهای مربوط به مدیریت عملکرد مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از روش تحلیل مضمون، مضامین استخراج شده از ادبیات علمی در قالب دو سطح؛ سازمان و کارکنان کدبندی شد. در مرحله دوم متغیرهای 32 گانه احصا شده، در قالب پرسشنامه تنظیم و بین نمونه 120 نفری توزیع گردید. اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج یافته ها نشان داد که تمامی متغیرهای 18 گانه احصا شده در قالب سطوح مذکور، به عنوان متغیرهایی که باید در طراحی مدل مطلوب مورد توجه قرار گیرند مورد تأیید قرار گرفت. همچنین با توجه به اینکه قدر مطال مقدار آماره t برای تمامی روابط بین متغیرها از مقدار بحرانی 96/1 و نیز تمام بارهای عاملی در حالت استاندارد بزرگتر از 5/0 به دست آمده است لذا هیچ کدام از روابط رد نشده و تمامی متغیرها و روابط تأیید شد در نهایت مدل اولیه تحقق تأیید شد.
_||_