رمزگشایی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری پایدار بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی کیفیت رابطه درک شده و تعدیلگر سرمایه ارتباطی
الموضوعات : تقویت رفتارهای مثبت عمومی: بازاریابی اجتماعی
1 - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه غزالی قزوین، ایران.
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت ارتباط با مشتری, پایداری, مزیت رقابتی پایدار, سرمایه ارتباطی, کیفیت رابطه درک شده.,
ملخص المقالة :
امروزه مزیت رقابتی پایدار و چگونگی دستیابی به آن برای شرکتهای ارائهدهنده خدمات بیمه عمر، بسیار اهمیت دارد. استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری پایدار و برقراری روابط با کیفیت با مشتریان بهعنوان سرمایههای شرکتها، یکی از راههای مناسب برای رشد، ترقی و افزایش ارزش شرکتهای بیمه به حساب میآید. بر همین اساس این پژوهش به رمزگشایی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری پایدار بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی کیفیت رابطه درک شده و تعدیلگر سرمایه ارتباطی در صنعت بیمه عمر میپردازد. پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش نمایندگیها، بیمهگذاران و شعبات شرکت بیمه ما در شهر تهران هستند. برای نمونهگیری از روش خوشهای چندمرحلهای استفاده شد و 368 نفر از مشتریان بهعنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از نرمافزارهای SPSS نسخه 26 و smart pls ورژن 3 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیرگذار بودن CRM پایدار بر کیفیت رابطه درک شده و مزیت رقابتی پایدار است. کیفیت رابطه درک شده اثر مثبتی بر مزیت رقابتی پایدار داشته و میانجی کننده رابطه بین CRM پایدار و مزیت رقابتی پایدار است. سرمایه ارتباطی میزان اثرگذاری CRM پایدار بر کیفیت رابطه را نمیتواند تعدیل کند؛ اما به میزان قابلتوجهی میزان اثرگذاری CRM پایدار بر مزیت رقابتی پایدار توسط سرمایه ارتباطی تعدیل و تقویت میشود. همچنین، تأثیر کیفیت رابطه بر مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه عمر توسط سرمایه ارتباطی تعدیل و تقویت میشود.
