نقش افزایش ظرفیت جذب دانش از طریق ارتباطات با نقش میانجی اعتماد و تسهیم دانش (مطالعه موردی : دانشگاه مجازی شیراز)
الموضوعات :
1 - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز
الکلمات المفتاحية: ارتباطات, اعتماد, تسهیم دانش, ظرفیت جذب دانش, دانشگاه مجازی شیراز,
ملخص المقالة :
مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است که با هدف بررسی افزایش ظرفیت جذب دانش از طریق ارتباطات با نقش میانجی اعتماد و تسهیم دانش (مطالعه موردی : دانشگاه مجازی شیراز) صورت پذیرفته است. جامعه و نمونه آماری این تحقیق را همه کارکنان دانشگاه مجازی شیراز تشکیل میدهند که تعداد آنها برابر با 68 نفر میباشد. بنابراین در این مطالعه از سرشماری استفاده شده است. روایی پرسشنامهها توسط تکنیک روایی نسبت اعتبار محتوا و پایایی آنها بهوسیله آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری که با استفاده از نرمافزار اسمارت پی.ال.اس صورت پذیرفت، نشان داد ارتباطات بر اعتماد و ظرفیت جذب دانش، تاثیر معناداری دارد؛ اعتماد بر تسهیم دانش، تاثیر معناداری داشت؛ تاثیر تسهیم دانش بر ظرفیت جذب دانش، معنادار بود؛ نقش میانجی اعتماد در رابطه بین ارتباطات بر تسهیم دانش، معنادار بود؛ همچنین نقش میانجی تسهیم دانش در رابطه بین اعتماد و ظرفیت جذب دانش، نیز معنادار بود.