تاثیر راهبردهای اقیانوس آبی درتقابل با استراتژی فروش در شرکت فرآورده های لبنی پگاه گلستان در زمان تحریم های بین المللی
الموضوعات : دو فصلنامه علمی - تخصصی اقتصاد توسعه و برنامه ریزی
1 - Azad University
الکلمات المفتاحية: راهبرد های اقیانوس آبی , تحریم بین المللی, پتانسیل فروش, شرکت پگاه,
ملخص المقالة :
نیازهای رو به رشد مصرفکنندگان و افزایش حق انتخاب انها به این معنی است که سازمانها باید در جهت جدید و خلاقانهای حرکت کنند. در دهه گذشته جهان تغییرات قابلتوجهی را به خود دیده ست. میتوانید زندگی بدون یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، ویکیپدیا را تصور کنید؟ واقعیت این است که هیچکدام از این عوامل تحول ساز از زمان پارینهسنگی وجود نداشتند. این تغییرات چشمگیر علاوه بر اینکه کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده، استراتژیهای کسبوکار را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است و اینجاست که مفهوم استراتژی اقیانوس آبی بیشازپیش اهمیت مییابد. استراتژی اقیانوس آبی به واسطه خلق بازارهای ناشناخته، سازمانها رابه خروج از اقیانوسهای خونین رقابت وجایی که رقابت درآن بی معناست،فرا می خواند. این پژوهش قصد دارد که با بعدمشتری مداری ومالی،به بررسی میدانی وضعیت پیاده سازی استراتژی اقیانوس آبی درشرکت فرآورده های لبنی پگاه گلستان بپردازد این مدل با تجزیه و تحلیل پاسخ های نظرسنجی جمع آوری شده از 384 مشتریان شرکت فرآورده های لبنی پگاه با SPSS23 و Smart PLS3 مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که راهبرد های اقیانوس آبی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی در زمان تحریم های بین المللی تأثیر دارد ، راهبرد های اقیانوس آبی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی در تأثیر دارد، تحریمهای بین المللی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی تأثیر دارد.