بررسی تأثیر ابعاد اقتصاد پایدار بر عملکرد بازاریابی صنعت گردشگری
الموضوعات : دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزشسیاوش میرزائی میلانی 1 , حسین بوداقی خواجه نوبر 2
1 - موسسه آموزش عالی علامه قزوینی
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
الکلمات المفتاحية: گردشگری, توسعه پایدار, بازاریابی, اقتصاد, اقتصاد پایدار,
ملخص المقالة :
امروزه اهمیت اقتصادی و اشتغالزائی و بازاریابی گردشگری چنان مهم می باشد که می تواند به عنوان موتور اقتصادی هر کشوری تلقی شود. گردشگریمزایای فراونی دارد و می تواند به عنوان یکی از مهمترین منبع برای اشتغالزائی در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و محلی مطرح باشد و یکی از مهمترینعوامل تأثیرگذار در پایداری گردشگری امنیت می باشد. با این حال مطالعات موجود در رابطه با این موضوع بسیار کمیاب است. روش استفاده شده در اینتحقیق بر حسب روش از نوع توصیفی- پیمایشی است چرا که به بررسی تأثیر ابعاد اقتصاد پایدار بر عملکرد بازاریابی صنعت گردشگری است، و از لحاظهدف، جزء پژوهش های کاربردی می باشد و از نظر جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی است. از آنجایی که این تحقیق درباره یک موضوع واقعی، عینی و زنده (پویا) صورت گرفته است و از نتایج آن می توان بطور عملی استفاده کرد، یک تحقیق کاربردی نیز می باشد. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل تمامی متخصصین، کارکنان میراث فرهنگی و دانشجویان رشته های مرتبط در خصوص اقتصاد پایدار و گردشگری در شهرهای تبریز، مشهد، تهران، اصفهان و کاشانمی باشد که تعداد آنها در مجموع 150 نفر می باشد. از این رو ما در این تحقیق عواملی که می تواند در زمینه عملکرد بازاریابی صنعت گردشگری تأثیر گذار باشد را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین چالش های موجود را شناسایی و راهکارهایی را ارائه دادیم. در نهایت پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه شدهاست.
_||_