نقش ادغام برنامه درسی تلفیقی استم در پیکره آموزش کودکان مطالعه مروری نظام مند
فاطمه زارعی دنگسرکی
1
(
آموزش و پرورش مازندران
)
وحید فلاح
2
(
استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. (نویسنده مسئول)
)
عصمت رسولی
3
(
استادیار، گروه برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
esmatrasoli@yahoo.com
)
الکلمات المفتاحية: برنامه درسی, برنامه درسی استم, رویکرد اسم , نظریه برنامه درسی تلفیقی, آموزش کودکان,
ملخص المقالة :
هدف از این مطالعه، نقش ادغام برنامه درسی تلفیقی استم در پیکره آموزش کودکان بود. در اینپژوهش، مشخص گردید که برنامه درسی استم در پیکره آموزش کودکان قادر می سازد تا مهارت های قرن بیست ویکم مانند ساختن و برقراری ارتباط را به دست آورند جست وجوی اولیه در چهار پایگاه داده iranmedexT,sid,magiran, pubmed, science در طی 2019 تا 2023صورت گرفت جهت تکمیل کار محققین به دو موتور جست وجوی گول اسکالر و گوگل نیز مراجعه داشته اند جست وجو در منابع بر اساس کلید واژگان از پیش تعیین شده، انجام شد. خروجی جست وجو در مجموع از چهار پایگاه داده تقریبا 40 مقاله برای مطالعه متن انتخاب شد که از بین آن ها با روش نمونه گیری هدفمند، در نهایت از پانزده مقاله های مرتبط استخراج و در قالب ساختاری تنظیم شد نتایج این پژوهش نشان می دهد در نهایت، ادغام برنامه درسی تلفیقی استم میتواند به کودکان کمک کند تا به عنوان یک کل فکر کنند و ارتباط بین موضوعات مختلف را درک کنند. این روش آموزشی به کودکان از این لحاظ که کودکان بتوانند در آینده به عنوان دانشمند، مهندس و یا فنآور در جامعه، کسب و کار بهبود زندگی خود و دیگران برای آینده ای بهتر، بهره ببرند یک امر ضروری است