تبیین دیدگاه خبرگان بازار های مالی و رسانه نسبت به نقش بازاریابی خبردرتوسعه بازارهای مالی
الموضوعات :سارا علیاری 1 , سیدرضا نقیب السادات 2 , حمیدرضا حسینی دانا 3 , بی بی السادات میراسماعیلی 4
1 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: "بازاریابی خبر", "بازارهای مالی", "بورس اوراق بهادار تهران", "روش شناسی کیو",
ملخص المقالة :
نقش قابل توجه رسانه ها درارایه اطلاعات در دنیای مدرن،منجربه ارتقا جایگاه اطلاع رسانی در تصمیمات سرمایه گذاری شده و افراد همواره می کوشند تا با بهره گیری از اطلاعات و اخبار ،مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند.سرمایه گذاران همواره از تولیدات رسانه ای به شکل هدفمند در جهت آگاهی بخشی و کسب سود بیشتر بهره مندمیگیرند.این نوع نگاه تنها ازآن سرمایه گذاران بازارهای مالی نبوده و فعالان رسانه ای نیزبا نگاه به خبربه مانند یک محصول ،همواره درتلاشند تا در رویارویی با رقبا سهم بیشتری از بازار مخاطبان کسب کنند.با توجه به تمرکزکارکرد رسانه های جمعی بر 2 عنصر اصلی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ،این پژوهش درصدد است تابا بررسی دیدگاه فعالان بازارهای مالی و رسانه ای درمورد نقش بازاریابی خبردر بازارهای مالی و اثرگذاری آن برتوسعه این بازارنسبت به شناخت و ارتباط دیدگاههای این 2 گروه اقدام و نقشه راه جدیدی را پیش روی فعالان رسانه ای ترسیم کند.روش تحقیق مورد استفاده روش کیو بوده وبراساس نتایج ، فعالان بازارهای مالی و رسانه با اعتقاد بر ضرورت استفاده از بازاریابی خبربرای توسعه بازارهای مالی دارای گرایش کلان مدیریتی آزاد هستندوبر فاکتورهایی همچون، استقلال طلبی وعدم وابستگی به دولت واختیار نشر آزادانه اطلاعات در بازارهای مالی تاکید دارند.
_||_