تدوین مدل کمی کوبانکینگ در ادغام بانکها و موسسات با رویکرد بازاریابی
الموضوعات :حمیدرضا رمضانی 1 , پرویز سعیدی 2 , امیر غفوریان شاگردی 3 , سیدمحمدرضا حسینی 4
1 - گروه مدیریت و حسابداری، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
2 - گروه مدیریت و حسابداری، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
3 - گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران
4 - گروه مدیریت و حسابداری، واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول،ایران
الکلمات المفتاحية: فضای کسب و کار, همکاری, بانکها, ادغام, کوبانکینگ,
ملخص المقالة :
کسب و کارها مدام در حال تغییر میباشند و تغییرات نیز بگونهای گسترده و غیرقابل پیشبینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایهگذاری مدلهای جدیدی میباشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا حضور خود را تثبیت نماید. در این مطالعه، محقق الگویی بر مبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانکها را طراحی و روش تحقیق بصورت تلفیقی انجام شده است. در مرحله کمی الگوی مفهومی پیشنهادی اولیه مبتنی بر متغیرهای علی بالغ بر 23 متغیر مشتمل بر موضوع کوبانکینگ و در شش بعد و 16 مولفه طراحی گردید. در مرحله دوم(کمی) پرسشنامه ای مشتمل بر 67 سوال طراحی،که روایی آن از طریق خبرگان بانکی و دانشگاهی و پایایی آن نیز با استفاده از نرم-افزار معادلات ساختاری با میانگین 75% مورد تایید قرار گرفت. همچنین روابط بین متغیرها با استفاده از روش معادلات ساختاری در دو بخش شامل برازش مدل (بررسی مدلهای اندازهگیری- بررسی مدل ساختاری و مدل کلی) و نیز آزمون فرضیهها انجام و مدل نهایی تحقیق پس از حذف 6 متغیر در قالب (یک مفهوم- شش بعد و ده مولفه) تدوین گردید.
_||_