شناسایی عوامل موثر بر نفوذ شبکه های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان
الموضوعات :
عبدالعظیم پوریوسفی گابیه
1
(دانشجوی دکترا گروه جامعه شناسی،واحد تهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران مرکزی،ایران)
شهلا کاظمی پور
2
(دانشیار، جامعه شناس، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران)
ایرج ساعی ارسی
3
(استادیار گروه علوم اجتماعی، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران.)
الکلمات المفتاحية: شبکه اجتماعی, تلگرام, اینستاگرام, دلفی.,
ملخص المقالة :
جوامع امروز با یک تحول عظیم در فناوری، دچار دگرگونی بی حد و حصری در زندگی افرادشده¬اند . بسیاری از تعاریف زندگی فردی و اجتماعی با ظهور اینترنت و شبکه های مجازی و اینترنتی شکل دیگری به خود گرفته و باز تعریف شده اند. مسائل و عوامل مختلفی در نفوذ شبکه¬های اجتماعی مجازی موثر هستند که نیاز به مطالعه و شناسایی دارد. لذا هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر نفوذ شبکه¬های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان بود. روش تحقیق بکار گرفته شده در این پژوهش دلفی بود. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه مدیران و کارشناسان مرتبط در سیاست بود که 13 نفر به شیوه دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته¬های حاصل از تحلیل دادهها نشان داد 5 بعد تعاملی¬بودن، خصوصیات¬ساختی، خصوصیات کاربردی¬، مخاطب¬شناسی و سیاست¬گذاری در حوزه مدیریت بر نفوذ شبکه¬های اجتماعی موثر هستند.