نقش نوآوری در تدوین استراتژی در صنایع بزرگ (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو)
الموضوعات :محمدجواد گل زاده 1 , جمشید عدالتیان شهریاری 2
1 - دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
2 - استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: نوآوری سازمانی, معادلات ساختاری, موفقیت استراتژی سازمان,
ملخص المقالة :
این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر تاثیر نوآوری بر تدوین استراتژی سازمان پرداخته و همچنین روابط بین این عوامل را مورد مطالعه قرار می دهد. در واقع مدل مفهومی پژوهش به طور مشخصی در پی بررسی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی سازمان است. جامعه آماری شامل کارمندان شرکت پارس خودرو است. پاسخ دهندگان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و دادههای مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه از میان پاسخ دهندگان به دست آمد. از مجموع 350 پرسشنامه توزیع شده، 265 پرسشنامه برای تجزیه وتحلیل نهایی مورد استفاده قرار گرفتند. مدل معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار ایموس برای بررسی روابط میان سازه های این پژوهش به کار گرفته شد. یافتههای پژوهش بیان میدارند که نوآوری سازمانی تأثیر مستقیمی بر تدوین استراتژی سازمان دارد.