طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا به منظور بهبود عملکرد بانکهای دولتی
الموضوعات :ادیب اقبالیار 1 , فواد کوهزادی 2 , یوسف محمدکریمی 3 , سیده اسرین خضری 4
1 - گروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
2 - گروه مدیریت و حسابداری، واحد بوکان، دانشگاه آزاد اسلامی، بوکان، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
4 - گروه مدیریت، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد بانکی, بانک های دولتی, قابلیت بازاریابی برون گرا,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانک های دولتی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و در آن به بررسی قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانکی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وکارشناسان شعب بانک های سپه تشکیل می دهند. در تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آزمون آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی پرسشنامه، آزمون کولوموگروف- اسمیرنوف برای سنجش نرمال بودن توزیع داده ها و آزمون همبستگی برای سنجش فرضیه های تحقیق استفاده گردید. در بررسی اثرات قابلیت های بازاریابی برون گرا بر عملکرد بانکی شعب بانک سپه، هر سه فرضیه با اطمینان 95% و سطح خطای 5% مورد تایید قرار گرفتند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین قابلیت های بازاریابی برون گرا و عملکرد بانکی رابطه معنی داری وجود دارد. بدین معنی که هر اندازه قابلیت های بازاریابی برون گرا در شعب بانکی بهتر باشد شاهد عملکرد بانکی بهتر خواهیم بود.واژگان کلیدی: قابلیت بازاریابی برون گرا، عملکرد بانکی، بانک های دولتی
_||_