طراحی مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد بازاریابی مبتنی بر تصویر (مورد مطالعه: قطبهای گردشگری ایران)
الموضوعات :سمانه عطایی 1 , سینا نعمتی زاده 2 , وحیدرضا میرابی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: گردشگری, تبلیغات آنلاین, بازاریابی مبتنی بر تصویر (گیف مارکتینگ),
ملخص المقالة :
هدف از این تحقیق طراحی و تبیین مدلی از تبلیغات آنلاین با رویکرد بازاریابی مبتنی بر تصویر میباشد. در این راستا ضمن مروری بر مفاهیم تبلیغات آنلاین، بازاریابی مبتنی بر تصویر (گیف مارکتینگ) و گردشگری، از طریق انجام پژوهش آمیخته و با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری به طراحی و تبیین مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد گیف مارکتینگ در قطبهای گردشگری ایران پرداخته شده است. استراتژی تحقیق شامل بررسی کیفی نظریه داده بنیاد و تحلیل کمی زمینهیابی بوده و جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه تبلیغات با تمرکز بر صنعت گردشگری است و در بخش کمی کلیه گردشگران در قطبهای گردشگری ایران میباشد. نتایج نشان داد که مؤلفههای (عوامل علی، زمینهای و بروندادها) مدل تبلیغات آنلاین با رویکرد گیف مارکتینگ در قطبهای گردشگری ایران به ترتیب اولویت تبیین و در راستای انجام مصاحبه و کد گذاری باز، در نهایت 62 شاخص استخراج شد. نتایج اعتبار سنجی مدل و شاخص برازش کلی مدل (GOF) که دارای مقدار 0.794 است، نشان داد که برازش کلی مدل مطلوب بوده و در نتیجه مدل کلی دارای اعتبار بوده و تأیید میگردد.
_||_