تاثیر نقش پاسخگویی سازمانی،مشتری گرایی و استراتژی نوآوری بر سیستم اطلاعاتی بازاریابی در شرکت های خدمت محور
الموضوعات :عطیه خجسته خسرو 1 , احسانه نژاد محمد 2 , نصرت الله شادنوش 3
1 - گروه مدیریت اجرایی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت اجرایی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: کلمات کلیدی: پاسخگویی سازمانی, مشتریگرایی, استراتژی نو آوری, سیستم اطلاعاتی بازاریابی,
ملخص المقالة :
زمینه:پاسخگوییانتظاریاست که افرادازسازمانها دارند وآن را به عنوان ابزاری برای کنترل قدرت و بهتر انجام شده کارها میدانند، چراکه اگر سازمانها پاسخگو نباشند، فساد و استبداد در سازمان حاکم خواهد شد.هدف: بررسی تاثیر نقش پاسخگویی سازمانی، مشتری گرایی و استراتژی نو آوری بر سیستم اطلاعاتی بازاریابی در شرکت های خدمت محور.روش:از لحاظ هدف کاربردی بود.ابزار جمع آوری داده ؛ پرسشنامه و جامعهی آماری با روش نمونه گیری تصادفی ساده برآورد شد.یافته ها:نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد که متغیرهای پاسخگویی سازمانی، نوآوری در محصولات و خدمات شرکت و مشتری مداری بر متغیر سیستم اطلاعاتی بازاریابی تأثیر معنادار و مثبتی دارد که پاسخگویی سازمانی تاثیر بیشتری بر سیستم اطلاعاتی بازاریابی دارد.نتیجه گیری:تأثیر معنادار متغیر پاسخگویی سازمانی باعث میشود مجریان، مسئولیت آنچه را که انجام میدهند و خدماتی را که ارایه میدهند بر عهده گرفته، کیفیت کار خود را تضمین نمایند و همواره در پی بهبودکارکردهاومأموریتهای خویش باشند.کلمات کلیدی: پاسخگویی سازمانی،مشتریگرایی،استراتژی نو آوری،سیستم اطلاعاتی بازاریابی .
_||_