تدوین مدل راهبردی جهت رابطه بین دانشگاه وصنعت با هدف جذب دانشجو
الموضوعات :مهدی بهاردوست 1 , فریبا حنیفی 2 , حسن شهرکی پور 3
1 - گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
3 - گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
الکلمات المفتاحية: دانشگاه, سیاست های جذب دانشجو, "صنعت",
ملخص المقالة :
هدف این مقاله تدوین مدل راهبردی جهت رابطه دانشگاه و"صنعت"با هدف جذب دانشجو می باشد.روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی بود.جامعه آماری دربخش کیفی شامل سه 20 نفر ازسه گروه1)خبرگان صنعتی؛بهعنوان نمایندۀ بخش صنعت2)مدیران و کارشناسان وزارت صنعت،بهعنوان نمایندۀ بخش دولتی و سیاستگذاری3)روسای دانشگاههاو معاونین واحدهای دانشگاهی و اعضای شورای برنامه ریزی دانشگاه های آزاد،اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که دارای تجارب و اطلاعات غنیتری درزمینۀ ارتباط دانشگاه با صنعت هستند.رویکردنمونه گیری،هدفمندو روش نمونه گیری صاحبنظران کلیدی بود.ابزار پژوهش،مصاحبه عمیق نیمه ساخت مندبود.دربخش کیفی و درقسمت اول،استخراج داده ها ومولفه ها باروش کدگذاری وروش داده بنیاد می باشدسپس جهت ساخت مدل پژوهش ازمصاحبه باخبرگان وپرسشنامه استفاده شد.الگوی مستخرج از تجزیه وتحلیل یافته های پژوهش درقالب هفت بعد اصلی، و سی پنج معیارطراحی شدهفت بعد اصلی عبارت اند از: عوامل داخل و درون دانشگاهی عوامل خارج و برون دانشگاهی سیاست گذاری وطراحی مجددارتقاءآکادمیکبسترهای قانونیتحولات اساسینهادینه کردندربخش کمی روش تحقیق توصیفی -پیمایشی بودو جامعه آماری شامل31 نفر شامل اساتید دانشگاه آزاد،روسای دانشگاه آزاد و فعالین حوزه صنعت،مدیریت و مسائل جذب دانشجوکه برای اعتباریابی الگو،با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش صاحبنظران کلیدی،انتخاب شدند ابزار مورد استفاده در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته بر اساس شبکه مضامین بخش کیفی بود.
_||_