تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عامل تاییدی قابلیت های بازاریابی برند بانک ملی ایران در استان تهران
الموضوعات :محمد نجف زاده ضیاالدین 1 , سید عباس حیدری 2 , بهرام خیری 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عامل تاییدی, قابلیت های بازاریابی, بانک ملی ایران, استان تهران,
ملخص المقالة :
زمینه : قابلیتهای بازاریابی اگر در شرکتها بالا باشد، آنها را قادر خواهد ساخت تا اطلاعاتی را در مورد اعمال و عکسالعملهای رقبا کسب نموده، ارزش خاصی را برای مشتریانشان ایجاد کرده و موانعی را برای ورود رقبا ایجاد و از تهدیدهای آنان جلوگیری نمایند. هدف : تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عامل تاییدی قابلیت های بازاریابی برند بانک ملی ایران در استان تهران روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر نوع پژوهش از نوع کاربردی و بر اساس مسیر از نظر نوع توصیفی، بر اساس زمان از نوع مقطعی و بر اساس اجرا از نوع میدانی بوده است که در بانک ملی تهران انجام شده است. نوع و روش پژوهش در این تحقیق روش توصیفی است. یافته : برای تمامی مدلها، مقدار تقسیم آماره کای دو بر درجه آزادی کمتر از ٢ و مقدار RMSEA نیز کمتر از ٠٨,٠ به دست آمد، بنابراین میتوان نتیجه گرفت مدلهای مذکور از برازش مناسبی برخوردار میباشند. نتیجه گیری : ٩ عامل در نظر گرفته شده برای قابلیتهای بازاریابی (شامل قابلیت ارتباط با مشتریان، قابلیت تحقیقات بازاریابی، قابلیت ارائه خدمت به مشتری، قابلیت بهبود کیفیت خدمات، قابلیت توسعه خدمات جدید، قابلیت برندسازی، کیفیت تعاملات آنلاین، کیفیت محتوای وبسایت بهعنوان متغیرهایمشاهدهشده آن به حساب میآیند.
_||_