طراحی مدل مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک در منطقه مرکزی ایران
الموضوعات :ملوک طهماسبی 1 , سید احمد احمدی 2
1 - گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2 - گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت عملکرد, عملکرد مربیان, بهبود عملکرد مربیان, مهدهای کودک,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک در منطقه مرکزی ایران شامل استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل مضمون انجام گرفته است. جمعآوری دادهها به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با ۲۰ نفر از خبرگان و صاحبنظران مهدهای کودک که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده بودند، دیدگاه آنها در مورد عملکرد مربیان مهدهای کودک بررسی شد، با شناسایی و دستهبندی مقولهها و مضامین، از دل دادههای مصاحبه چند مؤلفه از مدیریت عملکرد مربیان بدست آمد که شامل پنج مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی از جمله شرایط و عوامل تأثیرگذار فردی ، شرایط و عوامل سازمانی در مورد کار و فعالیت مربیان، شرایط و عملکرد مسئولان (مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی، رهبری و مدیریت مهدهای کودک، انتظارات مربیان از مسئولین، خصوصیات شخصیتی مربیان، پایگاه و موقعیت اجتماعی مربیان)، استراتژی بهبود عملکرد اعضای مربیان: استراتژی سختافزاری (ایجاد مراکز رشد و بالندگی مربیان)، نتایج و پیامدها (درونسازمانی: فرایند یاددهی – یادگیری، بیرون سازمانی: پاسخگویی به نیازهای جامعه)، چگونگی و فرایند مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک (در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری) و روابط میان ابعاد و مؤلفههای مختلف آن را منعکس مینمایند.
_||_