بکارگیری ابعاد ارزش ویژه برند در ایجاد رضایت و وفاداری مشتریان
الموضوعات :میلاد فرزین 1 , مجید فانی 2 , مرضیه صادقی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، داتشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
3 - گروه مدیریت کارآفرینی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, وفاداری به برند, رضایت مصرف کننده,
ملخص المقالة :
هدف این تحقیق تاثیر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر رضایت و وفاداری به برند در صنایع چوب و کاغذ استان مازندران میباشد. روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی- مدل معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مصرف کننده صنایع چوب استان مازندران میباشد که تعداد جوامع آنها نامحدود است. با توجه به فرمول کوکران 384 نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.89 بدست آمده است که نشانگر تائید پایایی پرسشنامه مورد نظر میباشد. نهایتاً مجموعه دادهها به کمک نرمافزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش نشان دادند که بین ابعاد ارزش ویژه برند با رضایت مصرف کننده (بجز، رفتار کارکنان و آگاهی از برند) و وفاداری به برند (بجز خودپنداره ایدهآل و هویت برند) تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین بین رضایت مصرف کننده و وفاداری به برند تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد.
_||_