ارائه مدلی به منظور توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری برمبنای نظریه داده بنیاد
الموضوعات :حمید علیزاده 1 , بهرام خیری 2 , عباس حیدری 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحدتهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحدتهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی ،دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: برند, صنعت هتلداری, مصرفکننده, روابط برند- مصرفکننده,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی به منظور توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری برمبنای نظریه داده بنیاد اجرا شده است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده شد و تجزیهوتحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری بود و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند (قضاوتی) انجام شد. مطابق با الگوی نظام مند نظریـة داده بنیـاد، خبرگان و مدیران با سابقه در صنعت هتلداری برای جامعـة آماری انتخاب شدند. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد مدل روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری بر مبنای نظریهپردازی داده بنیاد منجر شد. در نهایت، الگویی برای روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری شناسـایی شـد. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که برای توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری، مدیران بایستی به کلیه مقولهها و زیر مقولههای شناساییشده در این پژوهش بهدقت توجه کنند و در خصوص هر یک از آنها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند بعلاوه این پژوهش لزوم توجه به روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری را نشان میدهد.
_||_