ارائه مدلی به منظور توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری برمبنای نظریه داده بنیاد
الموضوعات :
حمید علیزاده
1
(
گروه مدیریت بازرگانی ، واحدتهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
)
بهرام خیری
2
(
گروه مدیریت بازرگانی ، واحدتهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
)
عباس حیدری
3
(
گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی ،دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
)
الکلمات المفتاحية: برند, صنعت هتلداری, مصرفکننده, روابط برند- مصرفکننده,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی به منظور توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری برمبنای نظریه داده بنیاد اجرا شده است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده شد و تجزیهوتحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری بود و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند (قضاوتی) انجام شد. مطابق با الگوی نظام مند نظریـة داده بنیـاد، خبرگان و مدیران با سابقه در صنعت هتلداری برای جامعـة آماری انتخاب شدند. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد مدل روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری بر مبنای نظریهپردازی داده بنیاد منجر شد. در نهایت، الگویی برای روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری شناسـایی شـد. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که برای توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری، مدیران بایستی به کلیه مقولهها و زیر مقولههای شناساییشده در این پژوهش بهدقت توجه کنند و در خصوص هر یک از آنها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند بعلاوه این پژوهش لزوم توجه به روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری را نشان میدهد.
_||_