بررسی میزان سواد رسانه ای دانشجویان کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی
الموضوعات : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )عبد الرضا شاه محمدی 1 , یگانه حنجنی زاده 2
1 - استاد یار دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز
2 - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
الکلمات المفتاحية: سواد رسانه ای, بر جسته سازی, یادگیری اجتماعی, کاشت, استفاده و خشنودی, شکاف اگاهی, جامعه اطلاعاتی,
ملخص المقالة :
در عصر جدید و با ویژگی ظهور وسایل ارتباط نوین، به مراتب بیش از گذشته ما و به خصوص فرزندانمان تحت بمباران رسانه ای هستیم. به نظر می رسد بهترین راه ممکن برای بقا در این شبکه اطلاعاتی که در سراسر محیط فرهنگی ما ریشه دوانده، اجتناب از انفعال، بهره مندی از تفکری منتقدانه و افزایش مهارت ها و توانایی ها در برخورد با این امواج فراگیر باشد و این امر تنها از طریق تکامل سواد رسانه ای امکان¬پذیر است.