مطالعه سواد رسانه ای شهروندان تبریز
الموضوعات : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )صدیقه ببران 1 , مهرداد خداویردی زاده 2
1 - استاد یار دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز
2 - کارشناس ارشد علوم ارتباظات تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: سواد رسانه, وسایل ارتباط جمعی, شهروندان تبریز,
ملخص المقالة :
سواد رسانهای به عنوان یک اندیشه کلیدی در حوزه ارتباطات مطرح است که در نتیجه آن افراد خود را در مواجهه با رسانهها بیمه مینمایند. سواد رسانه ای به مخاطب این امکان را می دهد تا با افزایش درک، شناخت، و قدرت نقد و تحلیل خود به طور مؤثر و کارآمدی انبوه پیام های رسانه ای را تحت کنترل در آورند. در این راستا مقاله حاضر در بردارنده نتایج پژوهشی است که با هدف بررسی میزان سواد رسانهای شهروندان تبریز نسبت به پیام های وسایل ارتباط جمعی انجام شده است.