استعاره ابزاری برای ترسیم انگاره دشمن
الموضوعات : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )
1 - استاد یار دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: اسطوره, متن خواندنی یا متن لذت, متن لذت, متن سعادت یا متن تولیدی, تصویر دشمن, استعاره, متن باز, متن بسته, متن اقناعی, رتوریک یا فن سخن گویی,
ملخص المقالة :
رسانه ها برای بازنمایی دشمن از متون اقناعی سنگین و بسته ای برای کوبیدن بر طبل نبرد گفتمانی استفاده می کنند. این نوع متون که از غلظت ایدئولوژیک بالایی برخوردار هستند به طور مستمر از استعاره هایی بهره می برند که ترسیم کننده انگاره های اسطوره ای مخوفی از دشمن می باشند؛ ضحاک زمان.