ارائه الگوی سیاستی نظام مدیریت استعدادها در شبکه بانکی کشور
الموضوعات :
فاطمه معماری
1
,
وحید آرایی
2
1 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
2 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
تاريخ الإرسال : 20 السبت , ذو الحجة, 1444
تاريخ التأكيد : 13 الثلاثاء , صفر, 1445
تاريخ الإصدار : 08 السبت , ربيع الأول, 1445
الکلمات المفتاحية:
منابع انسانی,
شبکه بانکی,
واژههای کلیدی: مدیریت استعداد,
54 C,
12 H,
تحلیل تم. طبقه بندی JEL : G24,
ملخص المقالة :
چکیدههدف پژوهش حاضر شناسایی نیازها، استعدادیابی، جذب و نگهداشت استعدادهای منابع انسانی در شبکه بانکی کشور به منظور ارائه الگوی سیاستی نظام مدیریت استعدادها می باشد. روش پژوهش، کیفی و برای تجزیه و تحلیل مـتن مصـاحبه هـا و شناسایی معیارها و شاخص ها، از تکنیک تجزیـه و تحلیـل تـم استفاده شده که داده ها طی سه مرحله کدگذاری اولیه، ثانویه و انتخابی تحلیل شده اند. جامعه آماری شامل تعداد 15 نفر از خبرگان دانشگاهی مرتبط با مدیریت استعداد و مدیران منابع انسانی بانک ها بوده و برای انتخاب نمونه، از ترکیب روشهای هدفمند قضاوتی و روش گلوله برفی استفاده شده است. بر طبق نتایج، الگوی نظام مدیریت استعدادها در شبکه بانکی کشور مبتنی بر سه مؤلفه اصلی ورودی، فرایند مدیریت استعداد و خروجی می باشد که بانک ها باید مبتنی بر ابعاد این مؤلفه ها به سمت مدیریت استعداد حرکت نمایند و در این زمینه دچار شتابزدگی نشوند
المصادر:
فهرست منابع
انارکی اردکانی، داوود؛ حسنپور، اکبر؛ عبدالهی، بیژن و عباسیان، حسین (1396). فهم شناختی مفهوم مدیریت استعداد، فصلنامه پزوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال نهم، دوره 9، شماره 4.
بازرگان، عباس (1396). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری، انتشارات دیدار، چاپ هشتم.
حاجی کریمی، عباسعلی؛ حسینی، ابوالحسن (1389). تأثیر عوامل راهبردی زمینه ساز بر مدیریت استعداد، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 2.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل (1395). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. چاپ چهارم، انتشارات صفار.
ذوالفقاری، مهدی، واعظ، سید علی، خدامرادی، محمد، (1400)، ارائه الگوی تأثیر ارتباطات سیاسی و حاکمیت شرکتی بر عملکرد بانکها در شرایط بروز بحرانهای مالی، فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 15، شماره 55، صفحه 191-216.
شفائی یامچلو, سمیرا, حسن پور, اسماعیل, & رنجبر, محمدحسین. (1402). شناسایی آسیب ها و استراتژی های مورد نیاز الگوی مدیریت چرخه عمر برای توسعه خدمات بانکی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)، فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 17، شماره 63، صفحه 335-354.
طالبی گلین قشلاقی, موسی, حسن زاده, حیدر, زرکلام, ستار, & مالکی, جلیل. (1401). ایرادات در ضمانتنامههای عندالمطالبه بانکی با تاکید بر مقررات متحدالشکل اتاق بازرگانی بین المللی. فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 16، شماره 61، صفحه 311-328.
ناصری، سیامک، آرایی، وحید و مینا جمشیدی اوانکی (1401). شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران، دوره 16، شماره
_||_
Bartram, D. (2004). The SHL Competency Framework, SHL Business Series No. 4, Thames Ditton.
Branham, L. (2005). Planning to become an employer of choice. Journal of Organizational Excellence. Vol. 24, No. 3, pp. 57–69.
Charan, R. (2008). Leaders at all levels: Deepening your talent pool to solve the success crisis. San Francisco: JosseyBass.
Hitt, M.A; Chet, M and Colella, A. (2006). "Organizational Behavior A Strategic Approach". New York: John wihey& son's.
Karla, A. (2018). "Influence of Talent Management Practices on Commitment of Non-critical Employees in IT Companies in Chennai". International Journal of Business Administration and Management Research, 4(1), 1-5.
Schuler, Randall S. (2015). "The 5-C framework for manageing talent". Organizantional Dynamics.
Sommer, R.D. (2000). Retaining Intellectual Capital in the 21st Century, Society for Human Resource Management, Alexandria, VA.