پیامدهای مالی مدل بازاریابی بر بهبود فروش (مطالعه موردی: شرکت های دارویی گیاهی)
الموضوعات :
ذکیه عاشوری
1
(گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
سیدمحمود شبگو منصف
2
(گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی،رشت،ایران)
کامبیز شاهرودی
3
(گروه مدیریت بازرگانی ،واحد رشت ، دانشگاه آزاد اسلامی ،رشت ، ایران)
علی قلی پور سلیمانی
4
(گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
الکلمات المفتاحية: M21, تجاری سازی, بازاریابی دارویی, I11, واژههای کلیدی: داروهای گیاهی, توسعه اقتصادی. طبقه بندی JEL : O10,
ملخص المقالة :
چکیدههدف از این مطالعه بررسی نقش سازنده داروهای گیاهی در اقتصاد مقاومتی کشور ما از طریق کسب بازارهای داخلی و حفظ سرمایه های ارزی و همچنین پتانسیل ارزآوری این داروها بوده است. رویکرد این پژوهش ترکیبی بود که در مرحله اول با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و ابزار مصاحبه، داده ها جمع آوری شدند. محققان با 12 نفر از پزشکان و داروسازان و مدیران فروش داروهای گیاهی به شیوه هدفمند مصاحبه کردند. پیامدهای مالی استخراج شده شامل: بهبود فروش داروهای گیاهی، افزایش توان صادراتی، تجاری سازی داروهای گیاهی و جذب سرمایه جهت تولید و توسعه داروهای گیاهی بودند که در مرحله کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شد و با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی مرتبه اول و دوم مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 420 نمونه با استفاده از نمونه گیری تصادفی در دسترس جمع آوری و با استفاده از نرم افزار AMOS تحلیل شدند
فهرست منابع:
مناف زاده، محمدعلی،شافعی، فاطمی (1400) ارائه الگویی جهت تدوین استراتژی های توسعه صادرات در بازارهای خارجی با استفاده از روش داده بنیاد(مطالعه موردی: شرکت های پتروشیمی ایران)، فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 15، شماره 4(پیاپی57)صص 39 تا 54.
_||_