طراحی الگویی برای وفادارسازی به برند از طریق محتوای کاربرساخته در رسانههایاجتماعی
الموضوعات :مهدی میمنی 1 , محمدصالح ترکستانی 2 , احسان عابدی 3 , شهرام خلیل نژاد آذر 4
1 - دانشگاه آزاد تهران شمال
2 - دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
3 - گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامیواحد تهران شمال
4 - دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
الکلمات المفتاحية: محتوای کاربرساخته, وفاداری به برند, فراترکیب, مدلسازی ساختاری تفسیری, اعتماد به برند, ,
ملخص المقالة :
در عصر دیجیتال، کاربران و مشتریان از طریق تولید محتوا در رسانههای اجتماعی میتوانند بر برند و ابعاد مختلف آن اثر بگذارند. یکی از این اثرات وفادارسازی به برند است. تحقیق حاضر با بررسی اینکه آیا محتواهای کاربرساخته میتواند بر سایر کاربران اثر بگذارد تا نسبت به یک برند وفادار شوند، به دنبال توسعه الگویی برای وفادارسازی به برند از طریق محتوای کاربرساخته در رسانههای اجتماعی است. برای تحقق این امر، از روش فراترکیب برای بررسی تحقیقات و سوابق در این حوزه استفاده شده است تا عوامل حائز اهمیت استخراج شوند. عوامل استخراج شده شامل محتوای کاربر ساخته، تبلیغات شفاهی، هویت برند، تداعی برند، تصویر برند، ارزش ویژه برند، مزیت رقابتی، اعتماد به برند، رضایت مشتری و وفاداری به برند بودند. در ادامه با استفاده از روش خبرگی مدلسازی ساختاری تفسیری، روابط بین عوامل مورد بررسی قرار گرفت و نحوه اثرگذاری محتوای کاربرساخته بر وفادارسازی به برند در قالب الگو استخراج شد. با توجه به یافتههای این تحقیق، پیشنهادات و بینشهایی جهت بهرهبرداری در این تحقیق برای مدیران بازاریابی شرکتها ارائه شده است. طبقهبندی : N30 , L82 , M31 , M15 .